Returnarea produselor

Ce trebuie sa stiti?

Cum trebuie returnat un produs pentru a fi sigur ca beneficiezi de dreptul de returnare?

In aceeasi stare in care a fost primit. Consumatorul are aceasta perioada de razgandire, pentru a putea verifica produsul pe care l-a cumparat – daca este sau nu ceea ce a dorit – ca si intr-un magazin clasic. Scopul acestei perioade nu este de a folosi produsul gratis pentru 10 zile (de exemplu) si apoi a-l returna, ci doar de a determina „natura, caracteristicile si functionarea produselor”.

Pentru toate coletele si produsele returnate la cererea clientului, fara culpa firmei, se va retine o taxa de manipulare si ambalare in valoare de 25 lei.

In cazul in care, fara culpa firmei SC Prime Advertising SRL – in calitate de vanzator, se face returnarea unui/unor produs/produse pentru care ati beneficiat de o promotie cu Transport Gratuit, pe langa costul de returnare a produselor, se va lua in calcul si costul de trimitere a comenzii. In acest sens reies urmatoarele situatii:
1. Daca se solicita rambursarea sumei – Suma rambursata va fi egala cu valoarea produselor minus costul de resigilare minus costurile de livrare minus costurile de retur (daca sunt facute pe cheltuiala firmei);
2. Daca se solicita produs la schimb – Valoarea produsului ce va fi trimis la schimb va fi mai mic decat produsul returnat, scazandu-se taxele de livrare, taxa de resigilare si taxa de returnare (daca este suportata de firma)
3. Clientul poate opta pentru un produs la schimb cu o valoare mai mare decat produsul returnat, achitand diferenta de valoare, inclusiv taxa de livare a comenzii initiale, taxa de resigilare si taxa de returnare (daca este suportata de firma)

1. RETURNAREA PRODUSELOR – ACHIZITII PERSOANE FIZICE:

Conform Ordonantei de Urgenta Nr. 34/2014 privind drepturile consumatorilor in cadrul contractelor incheiate cu profesionistii, precum si pentru modificarea si completarea unor acte normative:

Inainte de expirarea perioadei de retragere, Consumatorul are dreptul de a se retrage din prezentul contract, fara a fi nevoit sa justifice decizia de retragere si fara a suporta alte costuri decat cele prevazute la art.13 alin.(3) si art.14 din O.U.G Nr.34/2014, in termen de 14 zile incepand cu ziua in care intra in posesia fizica a produsului. Cheltuielile de returnare sunt suportate de consumator.

Produsul returnat trebuie sa fie in aceeasi stare in care a fost livrat (in ambalajul original, cu toate accesoriile, cu etichetele intacte si documentele care l-au insotit). Nu se accepta pentru returnare produsele care prezinta modificari fizice, lovituri, ciobiri, zgarieturi, socuri, urme de folosire excesiva si/sau interventii neautorizate etc, ori produse care conform Art. 16, litera e), nu pot fi returnate din motive de protectie a sanatatii sau din motive de igiena si care au fost desigilate de consumator.

Vanzatorul va rambursa contravaloarea produsului in maximum 14 (paisprezece) zile de la data informarii SC Prime Advertising SRL de catre consumator asupra deciziei sale de retragere din contract. SC Prime Advertising SRL,RL va putea amana rambursarea contravalorii produsului pana la primirea produsului vandut sau pana la primirea unei dovezi conform careia acesta a fost expediat, in cazul in care SC Prime Advertising SRL nu s-a oferit sa recupereze el insusi produsul (se va lua data cea mai recenta).

Conform Art. 11 al OUG 34/2014, „Inainte de expirarea perioada de retragere, consumatorul informeaza profesionistul cu privire decizia sa de retragere din contract” folosind una din variantele mai jos prezentate :

a) Forumularul de retragere – se va transmite numai prin e-mail – produsele se pot returna dupa confirmarea din partea companiei:

Nume client:

umar factura fiscala:

Denumirea produsului (produselor) si cantitatea:

otivul returnarii*:

Contul IBAN **:

Alte mentiuni:

* Motivul returnarii nu este obligatoriu conform OUG 34/2014 , exceptand persoanele juridice.

b) orice alta declaratie neechivoca in care va exprimati decizia de retragere din contract.

2. RETURNAREA PRODUSELOR – ACHIZITII PERSOANE JURIDICE:

in cazul persoanelor juridice (sau a tuturor asociatilor, organizatilor, societatilor, etc., care sunt inregistrate in baza unui cod fiscal), se aplica toti termenii mentionati in prezenta politica de returnare cu exceptia perioadei de returnare care este de 5 zile calendaristice(returnarea fizica a produselor se va face in maximum 3 zile calendaristice de la confirmarea returnarii), iar perioada maxima de returnare a baniilor este de 30 de zile.

Procedura de returnare este identica ca in cazul persoanelor fizice, adica este obligatorie transmiterea pe e-mail a formalarului mai sus prezentat.

Returnarea baniilor se va face doar prin ordin de plata, indiferent de modalitatea de plata initiala.

3. NU SE POT RETURNA URMATOARELE CATEGORII DE PRODUSE:

– Produse care prezinta modificari fizice, lovituri, ciobiri, zgarieturi sau care nu respecta termenii de garantie;

– Produse care nu respecta termenii certificatului de garantie;

– Produse aduse pe comenzi speciale;

– Produse susceptibile a se deteriora sau expira rapid;

– Produse sigilate care nu pot fi returnate din motive de protectie a sanatatii sau din motive de igiena si care au fost desigilate de cumparator;

– Produse de ingrijire personala, igiena casei sau personala, accesorii medicale desigilate;

– Produse identice desigilate in cazul achizitionarii mai multor bucati (peste 2);

– Produse primite cadou la alte produse doar cu conditia unei noi achizitii;

– Produse consumabile, care prin natura lor, odata desigilate nu pot fi revandute sub nici o forma.

Produsele care prezinta defectiuni sau vicii de fabricatie (nu defecte cauzate de utilizator, care contravin termenilor de garantie) in termen de 48 de ore de la receptie vor fi inlocuite (fara alte costuri – in limita stocului disponibil si cu conditia ca produsul sa fie pachet complet exact ca in momentul ridicarii sau livrarii) cu conditia notificarii in scris la adresa de e-mail de mai jos. in cazul in care nu se respecta conditiile de returnare, produsul va intra in regim normal de garnatie, conform Legii 449/2003. SC Prime Advertising SRL poate percepe taxe suplimentare pentru primirea spre retur a produselor uzate, deteriorate, fara ambalaj etc. pentru readucerea lor la starea initiala, care pot avea o valoare intre 0 si 50% din valoarea initiala a produsului.

4. RETURNAREA PRODUSELOR PESTE PERIOADA DE RETURNARE:

Produsele aferente unor comenzi care au depasit perioada de returnare se pot accepta doar cu penalizare aplicata la valoarea de achizitie. Valoarea penalizarii va fi calculata in functie de adaosul produsului si eventualele pierderi legate de o vanzare a produsului ca un produs resigilat. Valoarea minima de penalizare este de 5%, iar cea maxima de 30%. Decizia de acceptare sau returnare va fi transmisa pe e-mail impreuna cu valoarea de penalizare, dupa receptionarea cererii de retur. Termenul maxim de raspuns este de 48 de ore (2 zile lucratoare). Termenul de returnare al banilor in cazul in care perioada de returnare a fost depasita este de maximum 30 de zile.

35. DATE RETURNARE:

Produsele vor fi returnate (pachet complet, asa cum au fost primite si dupa caz impreuna cu produsele cadou) dupa confirmarea de primire (reply la e-mailul de retur), conform celor de mai jos:

SC Prime Advertising SRL – Departament Service & Retur

Iasi, Str. Petre Andrei nr. 22, cod postal 400792 Telefon: 0744 569 069;

E-mail: comenzi@primeadvertising.ro

Program de lucru: Luni-Vineri 9:00 – 17:00

Este recomandat ca produsele sa fie returnate direct la sediul nostru sau prin curier rapid, insa ele se pot returna si prin posta.

Produsele returnate prin curier nu se vor trimite cu RAMBURS. Returnarea banilor aferenti comenzilor returnate prin curierat se va face prin transfer bancar sau mandat postal.